.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شستشوی پرده کعبه با گلاب ایرانی

مراسم تعویض پرده کعبه روز نهم ذی الحجه (5 آذر) پس از شستشو با گلاب ناب ایرانی انجام می‌شود. این مراسم همه ساله در ایام مناسک حج انجام می‌شود.

جهوری اسلامی نوشت:


مدیرکل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) دیروز پرده جدید خانه خدا را به پرده‌دار بیت الله الحرام تحویل داده است. پرده خانه خدابا هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیون ریال سعودی و از 5 قطعه تشکیل شده که هر قسمت یک طرف کعبه را می‌پوشاند و قطعه پنجم هم در کعبه را در بر می‌گیرد که به آن « برقع » می‌گویند.

جنس پرده کعبه از حریر طبیعی و خالص و به رنگ مشکی است که ارتفاع آن به 14 متر می‌رسد و نوار دور این پوشش که به عرض 95 سانتیمتر و طول 47 متر است از 16 قطعه به شکل مربع از تزئینات اسلامی پوشیده شده است.

بر روی نوار آیاتی از قرآن کریم نوشته شده است که در فواصل معین عبارات «یا حی یا قیوم» «یا رحمن یا رحیم» و «الحمدالله رب العالمین» با رنگ طلایی که اطراف خانه خدا را در بر می‌گیرد، نوشته شده است.

پوشش در کعبه نیز از حریری است به ارتفاع 6 5 متر و عرض 3 5 متر و بر روی آن آیات قرآنی و تزئیات اسلامی با طلا و نقره پوشیده شده که این پرده با همکاری کارگاه‌های داخل و خارج عربستان در مکه مکرمه تهیه می‌شود. پارچه حریر این پرده راهر سال یکی از کشورها هدیه می‌کند و پرده قبلی نیز به روسا و سران کشورهای اسلامی اهدا می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.